Bogoslužje Velike subote - Uskrsno bdjenje
Bogoslužje je započelo na otvorenom, pred crkvom kod križa. Čin bdijenja slavili smo u večernjim satima, u 21,30 sati kako bi se mogla uskrsna svijeća s trostrukim usklikom “Svjetlo Kristovo” unijeti u crkvu u trenutku kada je u crkvi potpuni mrak kako bi plamen Uskrsne svijeće rasvijetlio mračne sile i unio svjetlo u današnji svijet. To svjetlo nam simbolizira uskrslog Krista koji je za nas bio mučen, pokopan, a za nas je i uskrsnuo.

Svećenik blagoslivlja oganj, pali uskrsnu svijeću, nakon toga se krenulo u crkvu koja je u tami ( pogašena su svjetla).

Služba svjetla ( ognja )

Dok su u samoj crkvi ugašena svjetla, župnik mons.Tomislav Šporčić pred crkvom blagoslivlje oganj kojim će biti zapaljena uskrsna svijeća. U blagoslovnoj molitvi župnik ističe da je Bog po svome Sinu dao vjernima oganj svoga sjaja. Kao što fizičko svjetlo grije i sjaji, tako nas uskrsli Krist grije i obasjava.

U uskrsnu svijeću svećenik zatim ucrta križ te prvo i posljednje slovo grčke abecede izgovarajući: “Krist jučer i danas, početak i svršetak, Alfa i Omega. Njegova su vremena i vjekovi, njemu slava i vlast po sve vjekove vječnosti. Amen.” Slijedi procesija svećenika, bogoslova i ministranata kroz još tamnu crkvu.

Na ulazu, u sredini i kod oltara župnik pokazuje svijeću sudionicima slavlja i klikće: “Svjetlo Kristovo!” Ovo je tzv. epegzegetski genitiv: svjetlo koje je sam Krist Gospodin. Zajednica odgovara “Bogu hvala” u zahvalnom obnavljanju životnog pristajanja uz Krista koji je svjetlo.

Služba riječi


U Službi riječi ponuđena su čitanja tako da se dobije pregled povijesti spasenja.
Prvo čitanje iz knjige postanka čitala je Jelena Uzelac, drugo čitanje-prijelaz preko crkvenog mora čitala je Petra Orešković, a treće čitanje iz proroka Ezekiela čitala je Marijana Mudrovčić. Sva tri pripjevna psalma pjevala je Ankica Žužić. Nakon psalma i molitve pjevala se svečana Slava. Slavu su svečano intonirale orgulje. Uskrsni aleluja otpjevao je svećenik, a puk ponavlja. Tada ponovno zazvone zvona koja su umuknula kroz Sveto trodnevlje i oglase se orgulje.

Krsna služba

Na početku ovog dijela vazmenog bdjenja je blagoslov vode. U svecima slavi Crkva Kristovo pashalno otajstvo, jer su oni svetački živjeli i umrli snaženi krstom i euharistijom. Svećenik njih zaziva kad blagoslivlja vodu kojom će biti poškropljeni sudionici liturgije koji iznova prihvaćaju ono što su u djetinjstvu umjesto njih učinili roditelji i kumovi.

Bitni dio blagoslova jest prošnja: “Molimo te, Gospodine, da po tvome Sinu side u ovu vodu sila Duha Svetoga: koji s Kristom budu ukopani u smrt, neka s njime po krstu ustanu na život.” Slijedi odricanje od grijeha, ispovijest vjere i svećenikova molitva Ocu, koji nas je preporodio vodom i Duhom Svetim, da nas čuva svojom milošću u istom Kristu Gospodinu našem za život vječni. U ovoj misi je i obnova krsnih obećanja.

Euharistijska služba


Euharistijom nas povezuje kao braću i sestre, hrabri nas i onda šalje u život da raznosimo njegovo svjetlo i snagom njegova Duha mijenjamo i gradimo bolji i sretniji svijet. Ne za trenutak, prigodno, potrošno, nego «na dugu stazu.» Zato kršćani ne mogu bez Euharistije – Mise. «Ne možemo bez nedjelje» , govorili su prvi kršćani!

Euharistijska služba završava radosnim uskrsnim poklikom: “Aleluja!”, koji doslovno znači “Hvalite Boga!” Taj je poklik izraz vjerničke radosti što je Bog uskrisio Krista od mrtvih i što nam krštenjem i euharistijom daje udio u životu Uskrsloga.

Blagoslov jela

Nakon završetka večerašnjih obreda uslijedio je blagoslov jela. Mnogo košarica s jelom bilo je na blagoslovu.

Brojač posjete:
1858942
Župa Presvetog Trojstva Otočac © 2016