Na Veliku subotu koja je dan šutnje i molitve, mnogobrojni su vjernici naše župe Presvetog Trojstva Otočac posjećivali su Božji grob suočavajući se tako sa svojom stvranošću i stvranošću svijeta, snagom zla i grijeha koji imaju razornu snagu i samoga Boga „usmrtiti”.
Stojeći pred grobom u molitvi vjernici su prmatrajući Krista u grobu promatrali ponajprije samoga sebe usmrćena grijehom i zlom, vlastitim nevjerama.
Tišinu Velike subote i tamu groba u večernjim je satima raspvjetilila svjetlo i radost vazmenog bdjenja. Vrijedni župljani pripremili su oganj koji je svojom toplinom i plamenom simbolično najavio veliki događaj euharistijskog slavlja najsvetije noći koja označava Kristovu pobjedu nad smrću u kojoj se odražava snaga Božje ljubavi koja od mrtvog čini živa, iz suhe mladice daje da nikne novi život.
Prvi dio bdijenja započeo je u 22,30 sati lucenarijem ili službom svjetla. Župnik mons.mr.Tomislav Šporčić blagoslovio je uskrsnu svijeću i oganj s kojega je upalio uskrsnu svijeću koju je župnik u pratnji ministranata unosio u mračnu crkvu. Prenoseći sa svojim svijeća upaljenih na uskrsnoj, na svijeće vjernika u crkvi su se postupno palila svjetla, a kada je sve bilo osvjetljeno slijedio je svečani pjevani hvalospjev svijeći. Tu najstariju i najljepšu pjesmu posebno je dirljivo otpjevao župnik Šporčić najveštajući ono najveće i najsvetije što se dogodilo u toj svetoj noći – uskrsnuće Gospodinovo.
U službi čitanja, koja je potom slijedila slušali smo svetopisamske tekstve o stvaranju, psalme koji slave Gospodina i njegova djela. Trenutak kada je nakon 40 korizmenih dana kada se nije pjevala Slava, ponovno zapjevana oglasila su se sva zvona u crkvi, i najavila sveti trenutak novoga čovjeka, novoga svijeta, novoga vremena u kojem su grijeh i smrt pobijeđeni. Započela je radosno slavljenje Gospodina, koji je uskrnuo.
Župnik je u homoliji je kazao kako je sadržaj Uskrsa nepredočiv. Njegov nas događaj susreće najprije samo u riječi, a ne u umu. Zato je važnije za nas da se prepustimo veličini te riječi da nas zahvati. Međutim, budući da mi razmišljamo umom i osjetilima, vjera Crkve je uskrsnu poruku već odmah na početku prevela u simbole koji omogućuju naslutiti ono što riječ ne može izreći. Simbol svijetla ( i s njime simbol vatre) ima posebnu ulogu. Pozdrav ( hvalospjev) uskrsnoj svijeći koja u tamnoj crkvi postaje znakom života upućen je pobjedniku smrti. Posveta vode ističe drugi element stvaranja kao simbol uskrsnuća: voda može u sebi imati i nešto prijeteće, može biti oruđe smrti. No, živa voda s izvora znači polodnost koja usred pustinje stvara oaze. Treći je simbol sasvim druge vrste,; pjevanje aleluje, svečano pjevanje uskrsne liturgije pokazuje da ljudski glas može ne samo vikati, stenjati, tužiti se, govoriti, nego upravo - može pjevati. Uskrsnućem je Isus od tamnog tunela smrti učinio prolaz prema punini svijetla. Velika se vazmena preobrazba sastoji u slijedećem; križ, oruđe srama, trpljenja i smrti, u Isusu postaje sredstvo koje pokazuje dokle možemo doći sebedarje i govori da je ljubav jača od smrti - kazao je mons.Šporčić.
Čestitajući svojim župljanima sretan i radostan Uskrs župnik Šporčić zaželio je da ih preobrazi Kristovo uskrsnuće da u svemu budu blagoslov jedni drugima.
U Krsnoj službi župnik je u molitvi litanija zazvao cijelo Nebo, te blagoslovio vodu kojom je potom poškropio vjernike. Vazmeno je bdjenje završeno euharistijom, svetom uskrsnom misom, kao svjim vruncem.
Ne skrivajući svoju radost župnik mons.Tomislav Šporčić zahvalio je na kraju svima na zajedničkom sudjelovaju u toj svetoj noći.
Župna je crkva bila dupkom puna. Mirisi šunke, kuhanih jaja, luka i drugih namirnica koje su vjernici donijeli u svojim posebno lijepo ukrašenim košaricama ispunili su crkvu posložene ispred prezbiterija.
(ib)